Reptile Forums banner
Status
Not open for further replies.

Nowy opiekun pytona królewskiego zdezorientowany! Linienie czy roztocza?

12K views 38 replies 7 participants last post by  ThatCornSnakeGuy  
#1 ·
Cześć, "krótki" opis, dostałem tego pytona królewskiego 1½ miesiąca temu,
wczoraj zauważyłem kilka czarnych plam, więc oczywiście wpadłem w panikę i martwiłem się, czy to mogą być roztocza.
Nie mam doświadczenia, więc zadzwoniłem do weterynarza i chcieli zobaczyć węża i rozumiem to.
Doszedłem już do wniosku, że się martwię i najprawdopodobniej to tylko linienie z powodu podróży, wieku/czasu, nowego miejsca, papieru do łupin kokosa, zjedzenia 2 szczurów i już urosło, obronne/nerwowe po zmętnieniu oczu, pudełko z wilgotnością stale, biało-szare/czarno-niebieskie oczy, brak pełzania lub wybrzuszeń od roztoczy na wężu lub w misce z wodą, pocieranie wilgotnym papierem, dołki cieplne lub podbródek.

NIE próbowałem moczenia i ściskania.
Czy powinienem traktować to jako roztocza, czy po prostu przesadzam?

Proszę, pomóżcie nieświadomemu opiekunowi! 🥴😵‍💫
Image

Image

Image

Image

Image

Image

cud be she
Image

#3 ·
Jeśli podejrzewasz obecność roztoczy (i tak jak autor powyżej, nie widzę na tych zdjęciach nic, co by je przypominało), weź pojemnik RUB, który pomieści węża, zrób kilka otworów wentylacyjnych i napełnij go letnią wodą (jeśli wydaje się ciepła dla Twoich ciepłych dłoni, to znaczy, że jest za ciepła) do głębokości, która ledwo zakryje jego ciało. Umieść węża w pojemniku na pół godziny i zobacz, czy coś z nogami nie wypłynie w wodzie, gdy wyjmiesz węża.

#5 ·